Findus lilla Ärta

Direktlänk till inlägg 12 november 2013

Namn till Ärtan

Av finduslillaarta - 12 november 2013 11:45

Namn på barn är nånting som poppar upp i huvet med jämna mellanrum på mig,

när det inte blir ett samtalsämne med någon annan rent av.

Nu är ja ju även i den sittsen att jag får, och ska börja spekulera namn till "Ärtan",

och det samtalet drog en kompis igång.


Vänta måste göra ett sidospår!
Anledningen till att min lilla gäst i magen kallas ärtan är att när jag fick reda på att jag är gravid så drog jag ner en app på telefonen och då stod det att den innom snar framtid var stor som en torkad ärta, och jag kort o gott fastnade lite för det.. :)


Ja hur som haver, jag och en kompis börja prata barn, halka in på barnnamn, är ganska osäker på om jag visste om att jag var gravid just då.. tvivlar på det?

Sak samma, han berätta namn han tänkt på sina barn,

och jag sa att jag har typ alltid varit svag för Theo, Tea, Noa, och kanske nånting mer.


Sen efter jag tagit testet och det visa + så drog jag och en kompis vidare o käka o halkade åter igen in på namn..

Jag har ett E tatuerat i nacken så vi började spekulera namn på E,

kom fram till:

Elias, Elioth

Evelina, Emelie, Emmie

 preleminärspikade Elias & Evelina


Sen har jag "ut i fall att" namn i fall att det skulle bli tvillingar då jag har det i släkten, eller helt enkelt inte skulle passa..
Kandidaterna blev då Vincent & Olivia


Inget är ju hugget i sten, men just nu är det såhär planerna går :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av finduslillaarta - 15 mars 2015 10:00

Jag har inte glömt bloggen, ja har bara inte hittat tid.. Har vart väldigt mycke just nu.. Men ska väl försöka ta ikapp de så gott jag kan så småning om!   Lilleman har legat toksjuk, men är på bättringsvägen nu. Tycker mig se 2 nya tänder so...

Av finduslillaarta - 16 januari 2015 00:53

I tisdags var vi på BVC 69.5cm o 10370 gram 6.5 månad gammal, följer sin kurva som han ska o allt såg bra ut :) "Bara" 2 tänder för tillfället så dom andra två var falskt alarm. Fick halvårssprutan oxå, va inge kul men de gick bra. Våra stora fina...

Av finduslillaarta - 9 januari 2015 16:42

Nu idag såg vi en andra framtand som börjar titta upp, och lite osäkert men kände i munnen misstänker att ja kände 2 tänder till som är på väg. Inte konstigt att lilleman är tjinkig.. Älskade hjärtat! Idag har vi vart hos en kompis o i affären, s...

Av finduslillaarta - 8 januari 2015 20:15

Bättre sent än aldrig fanns de visst nånting som hette? ;) Kort på kort har blivit godkänt o kommit hem, SÅ nöjd!! Julen vart lite småstressg MEN så mysig! Åkte till Märsta o fira med "farfar, farmor, farbror" o släkt. Kom tyvärr hemifrån lite s...

Av finduslillaarta - 9 december 2014 02:04

Efter en halvspäckad dag me telefonsamtal (läs telefon-kö-väntande) o ärenden samt trevlig kvällsbesök över en kopp kaffe o massa prat här hemma så har lilleman äntligen somnat o jag fick tummen ur röva o börja städa lite, sen slog tröttheten till o ...

Ovido - Quiz & Flashcards