Findus lilla Ärta

Alla inlägg den 4 november 2013

Av finduslillaarta - 4 november 2013 21:45

Efter några dagars jagande fick jag tag på L i telefon, vi prata lite allmänt o hon fråga hur de gick med E osv och jag betätta att de va slut o så, var på hon fråga om allt kändes bra, då mitt svar blev: jo, men de blev inte riktigt som de va tänkt.. eller va man ska säga..

L: nehe, nu hänger ja inte med alls, berätta!
Jag: ehm jo, du ska bli moster
L: Va?

Jag: ja.. du ska bli moster
L: ... Va? *man på riktigt hör hur förvirrad denna kvinna är*
Jag *med skämtsam ton*: L, säger du va för att du inte hör vad jag säger eller för att du inte riktigt kopplar va ja säger?
L: Jo jag hör.. men .. va? .. Är de sant?
Jag: Ja de e sant, ja ska bli mamma o du moster
L: Kattis, sånthär kan man inte säga medans jag handlar..!
Jag *fortfarande skämtsam ton*: jo de märkte du väl?
L: Nej! Nu är du bara tyst så jag får konsentrera mig på att betala innan ja skriker rätt ut i affären..!
Jag: hehe okej
*en liten stund senae*
L: så.. men hur lyckas man me sånthär? vet E? va sa han? (1000 frågor)
Jag svarar snällt o fint på alla frågor
L: Okej, jaja.. tror de börjar smälta in lite nu *byter röstläge o låter gråtfärdig* Kattiis..!
Jag: eeh ja?
L: Får jag bli gudmor?
Jag: haha mja ja hade väl tänk att eventuellt fråga S.. men man kan väl ha fler?
L 'låter tårögd*: Jaa ja har två på dotra så de kan man.. får jag de?
Jag: Ja men dåså, de e väl klart du får va de!
L: Taaack! *drar andetag som om hon kommit på världens grej och byter röstläge igen till något mer exalterat* Har du berättat för pappa?!
Jag: Nä har inte hunnit än, har försökt få tag på dej först..
L: *drar in luft* du måste berätta för pappa..! pappa kommer dö! han kommer bli jätte glad, men han kommer få hjärtinfarkt! du kommer döda pappa.. du måste ringa pappa, han kommer bli så glad! *kollar klockan* han e fortfarande vaken, ring han nu!! o ring mej sen ja vill höra va han sa!

*Ringde o berätta för pappa, som förövrigt inte dog i örat på mig men han blev glad, prata lite skit en stund, o sa god natt.. ringde upp L igen*


L; va sa han?!

Jag; Nä inte mycket, grattis va kul o spännande när mkommer den?
L: Men du.. nu ringer pappa mig.. ja ringer upp dej om en stund!
jag: Haha ja gör så du

*en stund senare ringer telefonen*
L:Ja var va vi?
Jag: ja ja antar att pappa själv berätta hans reaktin?
L: Ja just ja, jo.. Men gu va kul! När kommer den då? Hur långt gången? (1000 frågor till)
Jag svarar snällt på dom
L: Men du nu börkar klockan dra iväg så gammelkärringen tänker gå o lägga sig.. men nästa gång du ska berätta nå sånthär, gör de inte när ja handlar o se gärna till att ja sitter först, okej?
Jag: Jajjamänn, natti natti!


Och jag vet inte vilken tur i ordningen hon sa detta, men hon sa något som värmde lilla hjärtat;
L:Hur har du tänkt runt det hela?
Jag: tänkt o tänkt.. de har snurrat ganska duktigt fram o tillbaka men abort känns inte som ett alternativ o allt löser sig..
L:Ja jo, där har du väl sant.. Men om jag säger såhär.. Är du villig att genomföra detta, även om det skulle betyda att du får göra det helt själv på egna ben?

Jag: Absolut
L: Ja då har du ju gjort rätt val, och även fast jag vet att du har folk runt dig som ställer upp o stöttar, så vet jag oxå att du garanterat kommer klara av det! Jag tror på dig o finns här om du nu skulle behöva något..


Dedär sista var något jag behövde höra just precis då, o som jag kommer leva på länge <3

Ovido - Quiz & Flashcards