Findus lilla Ärta

Alla inlägg den 16 april 2014

Av finduslillaarta - 16 april 2014 08:52

Inatt har vart en såndär somna, vakna somna om, vakna igen osv natt,
känner mig helt död o borde väl försöka sova lite till..

Har börjat gå på första vänta barn gruppen.
Jättetrevligt o härligt gäng! :)
Hittills pratat mest kring förlossning, tiden efter med amning o allt, fosterrörelser, o lite så..

Men nånstans mitt upp i allt så börjar man typ undra lite "va har ja gett mig in på?"
Liksom, jag ska bli mamma.. hur tänkte jag nu?
Nu är ju aldrig film som på riktigt, men där är dom så väldigt pluttinuttiga me magen så gott som hela tiden, o har även bekanta som vart så oxå.. Medans ja stryker me handen på magen ibland o ler, går o flummtrallar barnsånger o va som nu kommer upp i huve mesans man diskar nån gång ibland, o restrerande tiden kan sucka o häva ur mig "lilla vän lägg dej o sov", "ge fan i pissblåsan" osv..
Men det måste väl va ok de oxå?
För ja känner lite att nog för att jag vet att ja e gravid, att jag har en liten i magen, att jag ska bli mamma, så har ja nog inte riktigt förstått det, och kan på nått höger inte riktigt smälta det heller..?
Men de lär väl ändra sig när lilleman kommit ut annars, när man har en fysisk person framför sig..?
Och dehär "jag kommer aldrig vara själv längre o göra vad jag vill",
alltså ville ja sitta ute en hel sommarnatt grilla o ta nån öl me trevligt sällskap kunde jag det, men nu e den tiden förbi..
Men antagligen sitter jag väl o tänker i dom banorna för att jag inte riktigt vet vad som komma skall, och för att ja inte riktigt smält allt ihop och faktiskt förstått va ja gett mig in på..?
För jag ångrar de absolut inte, ja ser ändå fram emot de o tycker de ska bli spännande, kul, allt sånt..
Men fortfarande, är ja riktigt klok, har ja tänkt igenom detta, och jag som mamma.. går de ens? Dom tankarna snurrar likförbaskat till och från..
Men de e klart de går, att de kommer gå bra, osv!
De e väl ändå okej att känna sig tveksam över en helt ny sittuation?
Jag är väl ändå inte den enda blivande mamman som sitter o funderar såhär?
Nä.. de kan ja väl inte va..

Nu har jag virrat färdigt, nu ska ja komma på om ja vill sova, äta frulle, eller dra igång en serie o smygstarta påskgodisätandet lite :p

tjing!

Ovido - Quiz & Flashcards